Longines og Jennifer Lawrence gør det søde liv endnu sødere

Sponsoreret indhold

Longines lancerede i september den nye kollektion Mini DolceVita som et supplement til DolceVita. The Gotham Hall i New York dannede rammen om en kæmpefest, hvor Jennifer Lawrence som officiel ambassadør kastede glans over de feminine smykkeure.

Hvad har Empire State Building og Longines Mini DolceVita til fælles? Trods den markante forskel i størrelse er begge dele fine eksempler på art deco-design, når det er bedst. Stilen er karakteriseret ved skarpe linjer, geometriske mønstre og dekorative elementer som udskæringer og relieffer. Hvor skyskraberen er fra art decos glansperiode i 1930erne, er Mini DolceVita til gengæld helt ny, da kollektionen blev lanceret ved et storstilet event i New York i slutningen af september.

Elegance is an attitude

Her sørgede Longines-ambassadør Jennifer Lawrence for at kaste lidt stjernestøv ud over de smukke ure. Den 33-årige Hollywood-stjerne er en af de bedst betalte skuespillere i Hollywood – kendt fra bl.a. blockbusterne Hunger Games og X-men. Hun fortalte, at hendes urinteresse startede for fem år siden, da hun fik er vintageur af sin svoger, og det der tiltrækker hende ved Longines er, at de “…repræsenterer en tidløshed – urenes design transcenderer tid og trends.”

Longines CEO Matthias Breschan talte tidligere på dagen om, hvorfor Longines havde valgt hende til den nye kampagne: “Det er vigtigt ikke blot at vælge én, der er berømt. Der skal også være et link mellem ambassadøren og brandet, der er autentisk, troværdigt og forståeligt. Jeg synes Jennifer Lawrence er perfekt, fordi vores slogan er ‘Elegance is an attitude’, og her taler vi om både indre og ydre elegance – og det matcher Jennifer.“

Longines Mini DolceVita (ref. L5.200.0.75.6). Pris 32.900 kr. Det rendyrkede art deco-formsprog har trukket inspiration fra stilartens store tilstedeværelse i New York.

Skaber et link til fortiden

Longines producerer i dag ca. 1,5 mio. ure om året og er bl.a. kendt for at gøre lige meget ud af feminine dameure og sporty herreure. En af de mest populære kollektioner på damesiden er DolceVita, der i sit moderne udtryk så dagens lys i 1997 i en kampagne med Humphrey Bogart og Audrey Hepburn. Anno 2023 har man tilføjet Mini DolceVita som en lidt mindre og lidt mere feminin version af det velkendte, rektangulære design – og nu med en kampagne, hvor Jennifer Lawrence bevæger sig rundt i New Yorks velkendte byrum.

“Med Mini går vi et skridt længere og gør det til et decideret smykkeur. Vi kalder det silent luxury, og det art deco-inspirerede formsprog med en kombination af cirkel og linjer kan man genkende mange steder fra her i New York. På den måde prøver vi at skabe et link til fortiden,“ sagde Matthias Breschan.

Det søde liv

 ‘La Dolce Vita’ er italiensk og betyder ‘det søde liv’. Og Mini DolceVita er da også meget søde og feminine smykkeure. De er fremstillet i stål og måler 21.50 mm x 29.00. Skiven har en fin struktur takket være guilloché-mønstret i den inderste del, og der er et meget lækkert spil i lyset, når man bevæger uret. På en del af modellerne er der blevet plads til en stribe diamanter. De farvede modeller kommer med matchende farvet læderrem, men der er også mulighed for at vælge en virkelig cool lænke. Alle urene drives af et præcist L178 kvarts-værk.

Del artiklen
Facebook
X
LinkedIn